Νοίκιασαν υποβρύχιο για να βρουν τον Σάλα

Ένα υποβρύχιο που νοικιάστηκε με τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που προσφέρθηκαν από επώνυμους κι ανώνυμους φιλάθλους, αποτελεί την τελευταία προσπάθεια να βρεθεί ο Εμιλιάνο Σάλα.

Η υποβρύχια συσκευή θα σαρώσει το βυθό μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας, μια εβδομάδα από την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους που μετέφερε τον Εμιλιάνο Σάλα από τη Ναντ στο Κάρντιφ για την ολοκλήρωση της μεταγραφής του.

Ήταν Δευτέρα βράδυ 21/1, όταν ο Αργεντινός ποδοσφαιριστής είχε επιβιβαστεί στο μονοκινητήριου piper (με πιλότο τον 60χρονο Άγγλο Ντέιβ Ίμποτσον), το οποίο κατά τη διάρκεια της πτήσης των 3,5 ωρών έχασε κάθε επαφή με τους πύργους ελέγχου.

Προηγουμένως ο 28χρονος φορ είχε στείλει ένα ηχητικό μήνυμα στους δικούς του, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του και το φόβο του για την κατάληξη που θα έχει το ταξίδι του. Σαν να διαισθανόταν ότι το κακό έρχεται και θέλησε να ενημερώσει.

Αφότου το αεροπλάνο έπαψε να εκπέμπει σήμα, χτύπησε συναγερμός και άρχισαν νυχθημερόν έρευνες, τις οποίες όμως οι αρχές διέκοψαν από τη στιγμή που σε χρονική διάρκεια τριών ημερών, ως το βράδυ της Πέμπτης 24/1, δεν είχε εντοπιστεί κάποιο ίχνος από το αεροσκάφος ή από τους αγνοούμενους.

Οι οικείοι του Σάλα δεν συμβιβάστηκαν με την ιδέα. Πίεσαν αρχικά προκειμένου η διαδικασία να συνεχιστεί και ταυτόχρονα κινητοποίησαν φίλους και γνωστούς προς αυτήν την κατεύθυνση. Μάλιστα μέσα από πλατφόρμα συγκέντρωσης χρημάτων με τον τίτλο ‘μην σταματήσετε να ψάχνετε τον Εμιλιάνο Σάλα’, κατάφεραν σε μόλις τρεις ημέρες να υπερβούν το στόχο των 300.000 ευρώ (366.000 ήταν το μεσημέρι της Τρίτης) από 4.500 δωρητές και να επανεκκινήσουν οι ίδιοι τις έρευνες, με δικά τους έξοδα.

Η οικογενειακή επιχείρηση άρχισε με τη ναύλωση αεροσκάφους, που διένυσε την ίδια εναέρια διαδρομή, και δύο αλιευτικών μήπως και βρεθεί κάποιο στοιχείο κοντά στις ακτές των Channel Islands, των νησιών στο Στενό της Μάγχης. Το δεύτερο στάδιο και κυριότερο αφορά τη σάρωση του βυθού στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αγγλίας-Γαλλίας, σε μια έκταση 25 τετραγωνικών ναυτικών μιλίων και βάθους 60 μέτρων.

Προφανώς χρειάστηκε ν’ απευθυνθούν σε ειδική ομάδα υποβρύχιων ερευνών, την ‘Blue Water Recoveries’, η οποία διαθέτει ένα υπερσύγχρονο βαθυσκάφος για αντίστοιχες περιπτώσεις. Το λεγόμενο ROV (remotely operated underwater vehicle). Είναι μια συσκευή με τηλεχειρισμό, η οποία διαθέτει ενσωματωμένα τα κατάλληλα όργανα και ελέγχεται είτε από πλοιάριο είτε από την ακτή.

“Δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα βρούμε το αεροπλάνο, αλλά πιστεύουμε ότι έχουμε μια πιθανότητα. Η οικογένεια είναι αποφασισμένη να πάρει απαντήσεις που δεν έχει τώρα και η μόνη περίπτωση είναι να βρούμε αυτό το αεροπλάνο”, είπε χαρακτηριστικά  πολύπειρος ωκεανογράφος.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα