Νέο μέτρο κατά της λαθρεπιβίβασης

Νέα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης αναμένεται να ισχύσουν καθώς σύμφωνα με τις Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις του ομίλου, η περσινή χρονιά άφησε τον Οργανισμό Αστικών Συγκινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με καθαρές ζημιές ύψους 73 εκατ. ευρώ αντί ζημιών 293 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης αποφάσισε νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης και την αποτροπή της αύξησης του κομίστρου, που ζητά η τρόικα, μεταξύ των οποίων οι επιβάτες να επιβιβάζονται σε λεωφορεία και τρόλεϊ από τη μπροστινή θύρα του οδηγού από τα τέλη του Ιουνίου, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου από τον οδηγό. Αυτό αποφασίστηκε στη σύσκεψη μεταξύ του γενικού γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου και των διοικήσεων των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.

Οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ενιαία εισιτήρια (των 1,40 ευρώ) στην τιμή των 1,50 ευρώ από τους οδηγούς. Παράλληλα, ενισχύονται τα σώματα ελεγκτών με 150 εργαζομένους στη ΣΤΑΣΥ και 230 υπαλλήλους στην ΟΣΥ. Στόχος είναι η μείωση της λαθρεπιβίβασης κατά 10% στα οδικά μέσα και κατά 5% στους σιδηροδρόμους, στόχος που συνδυαστικά με την αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων και καρτών κατά 10% θα οδηγήσει στην αποτροπή της αύξησης της τιμής του κομίστρου που ζητά η τρόικα.

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, το προ επιδότησης μεικτό αποτέλεσμα για το 2012 βελτιώθηκε καθώς από μεικτές ζημίες ύψους 267 εκατ. ευρώ το 2011, μειώθηκε σε μεικτές ζημίες ύψους 231 εκατ. ευρώ το 2012. Βασικός λόγος, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ήταν η αύξηση της κρατικής επιδότησης, η οποία από 157 εκατ. ευρώ ανήλθε σε 197 εκατ. ευρώ και παραμένει στο πνεύμα του «νόμου Ρέππα», καθώς προβλέπεται η κατά μέγιστον επιχορήγηση έως και του 40% του λειτουργικού κόστους του ΟΑΣΑ.

Έτσι, μετά την κρατική επιδότηση, ο ΟΑΣΑ έφτασε σε μεικτό αποτέλεσμα με ζημίες ύψους 33 εκατ. ζημίες αντί αρνητικού αποτελέσματος ύψους 109 εκατ. ευρώ το 2011. Προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, το οικονομικό αποτέλεσμα ήταν για μία ακόμη χρονιά αρνητικό, φτάνοντας σε ζημίες 82 εκατ. ευρώ, αντί ζημίων 178 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ το τελικό καθαρό αποτέλεσμα έκλεισε με ζημίες 73 εκατ. ευρώ, αντί ζημίων 293 εκατ. ευρώ το 2011.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα