MEGA: Έπεσε αλλά σηκώθηκε!

Εκτιμώντας το brand name του ιστορικού καναλιού, ο Βαγγέλης Μαρινάκης  προχώρησε στην εξαγορά του και επενδύοντας σημαντικά ποσά μέσα σε τρία χρόνια το επανέφερε στην κορυφή

Όταν το 1989 ερχόταν και στην Ελλάδα η επανάσταση της ιδιωτικής τηλεόρασης οι ιδρυτές του Mega Channel ίσως και να μην αντιλαμβάνονταν πόσο… μεγάλο μπορεί να γινόταν το «Μεγάλο Κανάλι» που έστηναν.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Η αλήθεια είναι ότι τα επιχειρηματικά ονόματα που στοιχήθηκαν στην συγκεκριμένη μιντιακή επένδυση ήταν πολύ βαριά για να έχουν ένα μικρό το τηλεοπτικό δέμας αποτέλεσμα. Ωστόσο οι περιώνυμοι μέτοχοι Χρήστος Λαμπράκης (ΔΟΛ), Γιώργος Μπόμπολας («ΕΘΝΟΣ»), Χρήστος Τεγόπουλος («ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»), Αριστείδης Αλαφούζος («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ») και οικογένεια Βαρδινογιάννη («ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ») κατάφεραν το ακατόρθωτο να στείλουν το Mega από τον παράδεισο της μιντιακής κορυφής στην κόλαση της χρεοκοπίας και του λουκέτου.

Μιλώντας με μία παλιά καραβάνα του εγχώριου μιντιακού οικοσυστήματος η ατάκα που είπε στην «Α» για το Mega ήταν ότι το επονομαζόμενο «κανάλι των εκδοτών» είχε όλα τα χαρακτηριστικά μίας ομάδας που από την ίδρυσή της ήταν προορισμένη να κάνει πρωταθλητισμό: εύρωστη διοίκηση, μεγάλους παίκτες-πρωταγωνιστές και έμπειρο stuff, αλλά και μία φθορά που υπό προϋποθέσεις μπορεί να οδηγήσει στον «υποβιβασμό», έως ότου φυσικά έρθει η «ανάσταση».

Ουδέν αληθέστερον γι’ αυτό και αξίζει να πάρουμε την ιστορία όχι ως είθισται από την αρχή αλλά από τη μέση της. Τότε δηλαδή που έπειτα την έναρξη της λειτουργίας του τον Νοέμβρη του 1989 και την πάροδο δύο και πλέων δεκαετιών τηλεοπτικής ζωής, το Mega άρχισε το 2012 να βιώνει… mega κλυδωνισμούς εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων των ιδιοκτητών του. Είναι η περίοδος που από τις παχιές αγελάδες των προηγούμενων 20-25 χρόνων έχουμε περάσει σε καταστάσεις όπως η μη καταβολή δεδουλευμένων και τρέχουσας μισθοδοσίας στους εργαζόμενους της ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ Α.Ε. τον Απρίλιο του 2016 (σ.σ. αποτέλεσμα να μην προβάλλονται από το κανάλι ζωντανά προγράμματα), στη δέσμευση τον ίδιο χρόνο των τραπεζικών λογαριασμών του τηλεοπτικού σταθμού καθώς δεν εξυπηρετείτο ο τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου Λαμπράκη που είχε το 22% του Mega, καθώς και στην αναστολή της κυκλοφορίας των έντυπων ναυαρχίδων του ΔΟΛ, των «ΝΕΩΝ» και του «ΒΗΜΑΤΟΣ».

Πολύ σκληρό για να πεθάνει…

Παρά τα γιγαντιαία οικονομικά προβλήματα που τελικά οδήγησαν και στη διακοπή της λειτουργίας του Mega –στις 28/10/2018 κόπηκε το σήμα εκπομπής του καναλιού από την Digea και στις 20/11/2018 από τις συνδρομητικές πλατφόρμες NOVA και COSMOTE TV–, το brand name του καναλιού αποδείχτηκε πολύ σκληρό για να πεθάνει οριστικά και αμετάκλητα. Απόδειξη ότι και στις πιο μαύρες εποχές όπου οι εργαζόμενοι του βυθιζόμενου μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας, τα δελτία ειδήσεων και οι ενημερωτικές/ψυχαγωγικές εκπομπές δεν μεταδίδονταν και είχαν απολεστεί ακόμη και τα πνευματικά δικαιώματα των παλαιών ξένων κινηματογραφικών ταινιών, το Mega κατάφερνε να χτυπά απίστευτα νούμερα τηλεθέασης παίζοντας μόνο τις επαναλήψεις των ελληνικών σειρών που υπήρχαν στη αρχειοθήκη του. Προφανώς αυτή ήταν μία πρακτική που δεν θα «περπατούσε» για πολύ καιρό αν δεν εμφανιζόταν ο λευκός επιχειρηματικός ιππότης που θα τραβούσε το κανάλι από το τέλμα της απαξίας και θα το ξαναέστηνε στα πόδια του. Αυτός ο ιππότης βρέθηκε στο πρόσωπο του εφοπλιστή και προέδρου του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη.

Ο χρονοδείκτης βρίσκεται πια στον προτελευταίο μήνα του 2017 όταν η συμφερόντων Μαρινάκη «Alter Ego Επιχείρηση Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Α.Ε.» εξαγοράζει το Mega μαζί με όλη την «προίκα» του (εξοπλισμός, ταινιοθήκη, πνευματικά δικαιώματα κ.λπ.) και έπειτα από τα γνωστά μπρος-πίσω του ΣΥΡΙΖΑϊκού νόμου για τις τηλεοπτικές άδειες, το «Μεγάλο Κανάλι» ξαναεκπέμπει πανελλαδικά στις 17 Φεβρουαρίου του 2020 προβάλλοντας πλήρες ενημερωτικό, ψυχαγωγικό και αθλητικό πρόγραμμα, αλλά και καινούριες παραγωγές τηλεοπτικής μυθοπλασίας που ήρθαν σταδιακά να προστεθούν στο τηλεοπτικό μπουκέτο του σταθμού.

Πρωταθλητής στο γήπεδο της τηλεθέασης

Κι επειδή όπως λέγαμε στην αρχή του κειμένου, οι πρωταθλητές αναδεικνύονται στα γήπεδα, το αναγεννημένο Mega –ή το «Mega το καλό» όπως λέει το καινούργιο σλόγκαν του σταθμού– έφτασε το 2022 να κερδίσει το πρωτάθλημα της τηλεθέασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ετήσιο ποσοστό τηλεθέασης του «Μεγάλου Καναλιού» αναρριχήθηκε για το σύνολο του κοινού στο 13,5%, ενώ το δυναμικό κοινό της ηλιακής ομάδας 18-54 ετών έδειξε την ξεκάθαρη προτίμησή του στα προγράμματα του Mega με 12,8%.

Στην κατάκτηση της παραπάνω πρωτιάς συνετέλεσε, αναμφίβολα, το ενημερωτικό τιμ του σταθμού που σε μία τηλεοπτική σεζόν όπου η ειδησεογραφία, εγχώρια και διεθνής, έκαιγε (βλ. ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, παγκόσμια ενεργειακή και πληθωριστική κρίση, απανωτά περιστατικά κοινωνικής παθογένειας κλπ), εξέπεμψε το γνώριμο σήμα της ταχύτατης και αξιόπιστης ενημέρωσης.

Απόδειξη ότι από την αρχή του 2022 μέχρι το τέλος του οι ειδήσεις του MEGA βρέθηκαν στην κορυφή της τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών) με ποσοστό 13,3% διπλασιάζοντας τα ποσοστά που έπιασε το κανάλι το 2021 στον ίδιο τομέα. Στην κορυφή βρέθηκαν οι ενημερωτικές προτάσεις του Μega και στην πρωινή ζώνη (η εκπομπή «Κοινωνία ώρα MEGA»  έκλεισε τη χρονιά με 21,8% συνολικά και με 20,4% στο δυναμικό κοινό) και στην απογευματινή ζώνη (το «LIVE NEWS» έπιασε 18% στο σύνολο του κοινού και 17,3% στο δυναμικό κοινό, με την κάλυψη της εκπομπής να ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο τηλεθεατές κατά μέσο όρο ημερησίως), αλλά και στην ζώνη της πρωινής ενημέρωσης τα Σαββατοκύριακα (η εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο»  κέρδισε την πρωτιά έναντι των ανταγωνιστικών εκπομπών των άλλων καναλιών στο δυναμικό κοινό  με ποσοστό 13,3%).

Πρωταθληματικής επίδοσης για το 2022 δεν υπολείπεται, τέλος, η prime time ζώνη του Mega, με το κανάλι να σκαρφαλώνει στην κορυφή της τηλεθέασης με ποσοστό 18,3% στο σύνολο του κοινού και ποσοστό 14,7% στο δυναμικό κοινό, εκμεταλλευόμενο το know how στην μυθοπλασία με παραγωγές όπως η «Γη της ελιάς» και το «Maestro».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα