Και τώρα η άνοδος της συσπείρωσης

Οι συναντήσεις Μητσοτάκη με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας πριν από το Πάσχα τώρα θα δώσουν αποτελέσματα

Το τελευταίο διάστημα της προεκλογικής περιόδου ο βασικός στόχος της ηγεσίας του κυβερνώντος κόμματος είναι να ανεβεί η συσπείρωση της βάσης που είναι ίσως η πλέον χαμηλή την τελευταία επταετία.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Τέτοιες ημέρες πέρυσι, δηλαδή 15-20 ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές η συσπείρωση της Νέας Δημοκρατίας είχε ξεπεράσει το 80% σε αντίθεση με τα άλλα κόμματα. Τώρα η συσπείρωση κυμαίνεται στο 65% έχοντας φυσικά περιθώρια να ανέλθει σε ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα. Και ήδη όλοι τρέχουν για να κινητοποιήσουν την βάση, διότι όπως τονίζουν οι ειδικοί «μόνο η συσπείρωση αρκεί στο κυβερνών κόμμα για να πιάσει αυτό το 33% που έχει θέσει ως στόχο ο πρωθυπουργός».

Αυτή την προσπάθεια «υπηρέτησαν» και οι συναντήσεις που είχε ο κ. Μητσοτάκης με όλους τους βουλευτές, τους οποίους δέχθηκε ανά ομάδες στο Μέγαρο Μαξίμου πριν από τις διακοπές του Πάσχα. Άκουσε παράπονα, προτάσεις, αλλά κυρίως έδειξε σε όλη την Κοινοβουλευτική Ομάδα πως τη θεωρεί συμμέτοχο στην προσπάθεια για τη νέα νίκη του κόμματος. Ταυτόχρονα με αυτές τις συναντήσεις εξουδετέρωσε ως ένα βαθμό την πατροπαράδοτη γκρίνια των βουλευτών, που νιώθουν πως είναι μακριά από τα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Με τους Βόρειους

Η συνάντηση με τους βουλευτές της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θράκης ήταν από τις πιο σημαντικές, καθώς πρόκειται για τις περιοχές με τις μεγαλύτερες διαρροές προς τα δεξιά, λόγω της μεγάλης ανόδου της Ελληνικής Λύσης του Κυριάκου Βελόπουλου και ακολούθως της Νίκης του Δημήτρη Νατσιού. Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από την αναχαίτιση των δύο αυτών κομμάτων με τους βουλευτές να διαφωνούν μεταξύ τους. Άλλοι έλεγαν πως ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης πρέπει να καταγγελθεί ως ακροδεξιός και άλλοι απλά ως «ψεκασμένος», ή «ακτιβιστής». Η ζύμωση πήρε φωτιά, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ακούει προσεκτικά τους βουλευτές της Βορείου Ελλάδος, χωρίς να τοποθετείται ο ίδιος. Η πλειονότητα απεφάνθη πως ο Κυριάκος Βελόπουλος πρέπει περισσότερο να αντιμετωπιστεί ως συνωμοσιολόγος παρά ως ιδεολόγος, με τον πρωθυπουργό να αφήνει τελικώς την ευχέρεια στους βουλευτές να επιλέξουν ο καθένας το δικό του αντίδοτο στις επαφές τους με τον απλό κόσμο στις εκλογικές του περιφέρειες.

Στην ίδια συνάντηση τέθηκε και το κρίσιμο ζήτημα της Θράκης, με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη να θέτει ως εθνικό θέμα το ενδεχόμενο να εμφανιστούν την εκλογική βραδιά «γκρίζοι νομοί». Όπως εξηγούσε ο βουλευτής, η Ροδόπη και η Ξάνθη ενδέχεται να βγάλουν πρώτο κόμμα το μειονοτικό DΕΒ, που κατεβαίνει στις εκλογές. Αυτό κομματικά μπορεί να μην κοστίσει, καθώς οι περισσότεροι μειονοτικοί στις εκλογές του 2023 ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, αλλά εθνικά αποτελεί ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δείχνει προβληματισμένος. Από εκεί και πέρα είχε ενδιαφέρον η συζήτηση για τους αγρότες, καθώς στη Βόρεια Ελλάδα υπάρχει η ενόχληση για το γεγονός ότι η προσοχή και οι πόροι έχουν στραφεί αποκλειστικά στη Θεσσαλία.

Τα νησιά

Ένα από τα γκρουπ που είδε μαζί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς στο Μαξίμου συγκεντρώθηκαν οι βουλευτές της Κρήτης, του Αιγαίου και του Ιονίου. Εδώ στη συζήτηση δεν υπήρχε ούτε η άκρα Δεξιά, ούτε ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών, αλλά τα προβλήματα των νησιών. Τα έργα υποδομής που δεν προχωρούν με ρυθμό ανάλογο της ανάπτυξης του τουρισμού, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο, που αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους νησιώτες, αποτέλεσαν τα δύο βασικά θέματα που έθεσαν οι βουλευτές. Ο πρωθυπουργός άκουσε τους προβληματισμούς, αλλά αντέτεινε πως έχουν γίνει πάρα πολλά τα τελευταία χρόνια, προτείνοντας στους βουλευτές να προβάλουν περισσότερο και πιο συντονισμένα «τα πολλά πράγματα που έχουν γίνει για τα νησιά». Η απάντηση που πήρε ανέδειξε και μια δυσλειτουργία του Μαξίμου, καθώς άπαντες ζήτησαν καλύτερη οργάνωση στην επικοινωνία: την ανάγκη δηλαδή να λάβουν από την κυβέρνηση ένα πλήρη απολογισμό των έργων που έχουν προωθηθεί.

Άμεση ενημέρωση

Όπως αναφέρουν πηγές του Μαξίμου αυτές οι συναντήσεις θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, διότι «άρεσαν στον πρωθυπουργό», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά. Κατ΄ αρχάς ο κ. Μητσοτάκης πήρε μία πρώτη γεύση για την εικόνα των τοπικών προβλημάτων που θα συναντήσει στις περιοδείες του. Άκουσε τη γνώμη των βουλευτών για την αποτελεσματικότητα των υπουργών και βέβαια αξιολόγησε τις προτάσεις που τέθηκαν από τους βουλευτές. «Κάποιοι με τον τρόπο που τοποθετήθηκαν στις συναντήσεις κέρδισαν τις εντυπώσεις και πιθανότατα κάποια θέση στον επόμενο ανασχηματισμό», έλεγε συνεργάτης του πρωθυπουργού.

Τώρα βέβαια μένει να δούμε εάν όντως αυτές οι συναντήσεις θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ή θα διεξάγονται μόνο όταν υπάρχει ένα δύσκολο νομοσχέδιο, ή κάποιο σημαντικό θέμα.

Η καμπάνια

Κι αφού έγιναν τα πρώτα και σημαντικά βήματα για την άνοδο της συσπείρωσης της βάση του κυβερνώντος κόμματος σειρά έχει η διαφημιστική καμπάνια. Το θέμα με το οποίο καταπιάνεται και ουσιαστικά θα ανοίξει την καμπάνια της Ν.Δ. είναι η Ευρώπη, που έρχεται σε πλήρη εναρμόνιση με το κεντρικό σύνθημα της κυβερνητικής παράταξης που είναι «Σταθερά, πιο κοντά στην Ευρώπη». Το μήνυμα του πρώτου σποτ είναι πως η ψήφος στις ευρωεκλογές δεν μπορεί να είναι χαλαρή και είναι μια «σοβαρή υπόθεση» την οποία οι πολίτες δεν πρέπει να πάρουν αψήφιστα. Η επιλογή του πρώτου μηνύματος δεν έγινε τυχαία, καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου θέλουν να «χτυπήσουν» την αποχή και να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή διάσταση των εκλογών, που «η αντιπολίτευση διαρκώς υποτιμά».

Εν συνεχεία θα ακολουθήσουν τουλάχιστον τρία ακόμη, που σημαίνει πως ο προγραμματισμός είναι μέχρι την 9η Ιουνίου να βλέπουμε από ένα προεκλογικό σποτ την εβδομάδα. Και θα είναι επικεντρωμένα στην οικονομία, το αγροτικό ζήτημα, στη φύλαξη των συνόρων και το μεταναστευτικό. Η ακολουθία της καμπάνιας δεν είναι τυχαία, καθώς την τελευταία σημαντική εβδομάδα η Ν.Δ. θέλει να θυμίσει στο δεξιό κοινό όσα έχει κάνει στον ευαίσθητο τομέα του μεταναστευτικού. Τα σποτάκια θα προβληθούν τηλεοπτικά, αλλά τα social media θα έχουν και σ’ αυτές τις εκλογές πρωτεύοντα ρόλο.

Τέλος η καμπάνια θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να προσελκύσει και να μην εκνευρίσει τους πολίτες. Δεν θα είναι δηλαδή υπερβολική, αλλά λιτή και στοχευμένη. «Οι συνεχόμενες εκλογές από πέρυσι έχουν κουράσει τους πολίτες κι εμείς δεν θα συμβάλουμε περαιτέρω σ’ αυτή την κόπωση», λένε από το Μαξίμου.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα