H Εφορία κάνει… like στους influencers του TikTok

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων φέρεται να έχει «στήσει» μία ειδική ομάδα κρούσης που ξεκινάει από τον εντοπισμό των μονοπατιών του «μαύρου» χρήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια το λεγόμενο socializing μέσω των διαδικτυακών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης ήταν μια εφηβική-νεανική ως επί το πλείστον ενασχόληση για να περνάει η ώρα. Με την πάροδο όμως τους χρόνου αυτή η διαδικασία κατάφερε να γίνει επάγγελμα και μάλιστα προσοδοφόρο για όσους από τους χρήστες συγκέντρωναν στους λογαριασμούς τους τόσους «ακολούθους» ώστε να μπορούν να διαμορφώνουν και τις καταναλωτικές τάσεις στην διαδικτυακή κοινότητα.

Ο λόγος για τους influencers των social media οι οποίοι κάποια από επόμενα… like τους αναμένεται να τα λάβουν από τις Εφορίες, στην προσπάθεια των φορολογικών αρχών να εντοπίσουν πηγές εισοδημάτων που δεν δηλώνονται από τους υπόχρεους. Πρώτοι στην λίστα των «υπόπτων» έχουν μπει οι TikTokers που εκτιμάται ότι προσπορίζονται σημαντικά κέρδη από διαφημιστικές συνεργασίες που «τρέχουν» στο διαδίκτυο, καθώς και από χορηγίες και πωλήσεις προϊόντων μέσω πλατφορμών. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων φέρεται να έχει «στήσει» μία ειδική ομάδα κρούσης που ξεκινάει από τον εντοπισμό των μονοπατιών του «μαύρου» χρήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με προκάλυμμα επιχειρήσεις που στην πραγματικότητα δεν υφίστανται.

Η εν λόγω ομάδα έχει τον τίτλο «Μονάδα Προτεραιοποίησης Διοικητικών Υποθέσεων και Ανίχνευσης Τάσεων Ληξιπρόθεσμων Οφειλών» λειτουργεί στο πλαίσιο του Τμήματος Επιχειρησιακής Διαχείρισης και Σχεδιασμού (DIESEL) και απαρτίζεται από 7-8 στελέχη που διενεργούν εκτεταμένες έρευνες στο διαδίκτυο και στις social media πλατφόρμες προκειμένου να εντοπίσουν φορολογούμενους που δεν δηλώνουν την έναρξη της επιχείρησής τους, δεν τηρούν βιβλία, δεν εκδίδουν τα απαιτούμενα φορολογικά παραστατικά και αποδείξεις.

Για να «ψαρευτούν» οι παραβάτες της φορολογικής νομοθεσίας η εντεταλμένη μονάδα καταγράφει φωτογραφίες, ημερομηνίες και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εν συνεχεία με την χρήση σύγχρονων εργαλείων και τεχνολογιών με ειδικούς αλγόριθμους αναζητούνται και εντοπίζονται δεδομένα σχετικά με τις οικονομικές συναλλαγές και την κίνηση χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των χρηστών. Βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας τα έσοδα των influencers από την προώθηση προϊόντων και τη διαφήμιση και τα αντίστοιχα έσοδα από το TikTok θεωρούνται εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα και ως εκ τούτου ο TikToker πρέπει να κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εφορία και να συμμορφωθεί με τις απαραίτητες φορολογικές διαδικασίες (ΦΠΑ, myData, φόρος εισοδήματος κ.λπ.). Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί τους φοροδιαφεύγοντες παραβάτες περιμένουν αυστηρές κυρώσεις, στις οποίες εκτός των προβλεπόμενων προστίμων προβλέπεται και η άσκηση ποινικής δίωξης.

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα