Επιτήδειοι «χτυπούν» με κακόβουλα μέιλ τους χρήστες e-banking

Αύξηση ψηφιακών επιθέσεων απέναντι σε όσους χρησιμοποιούν το e-banking έχει καταγραφεί το τελευταίο διάστημα καθώς επιτήδειοι επιχειρούν -μέσω κακόβουλων μηνυμάτων- να υποκλέψουν τα προσωπικά τους δεδομένα (π.χ. κωδικούς) ώστε να «σηκώσουν» τα χρήματά τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μέιλ που τις τελευταίες ώρες έχουν λάβει χιλιάδες πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς με το περιεχόμενό του να αναφέρει: «Έχετε υπερβεί τον επιτρεπόμενο αριθμό προσπαθειών για την ενεργοποίηση της κάρτας στην υπηρεσία Verified by Visa και για δική σας ασφάλεια η κάρτα σας έχει μπλοκαριστεί».

Στη συνέχεια, το μέιλ παραπέμπει σε ιστοσελίδα στην οποία ο χρήστης πρέπει να πληκτρολογήσει τα στοιχεία της κάρτας του, δήθεν για να ενεργοποιηθεί ξανά.

Σύμφωνα με τις αρχές, σπείρες επιτήδειων από χώρες της Ανατολικής Ασίας και όχι μόνο, «χτυπούν» ελληνικές τράπεζες, με μαζική αποστολή παραπλανητικών μέιλ στους πελάτες τους. Με αυτά τους προτρέπουν να δώσουν τους κωδικούς εισόδου στα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής, ώστε στη συνέχεια να κλέψουν τα χρήματα που υπάρχουν στους λογαριασμούς τους. 

Κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παγκοσμίως, τονίζουν ότι «αντίδοτο» στο phishing είναι οι χρήστες του ίντερνετ να μην απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία και να μην κάνουν ποτέ «κλικ» στις συνδέσεις (links) που επισυνάπτονται σε αυτά. Όσοι έχουν αμφιβολίες για την αυθεντικότητα ενός τέτοιου μηνύματος ή αν έχουν πέσει θύμα αυτής της απάτης, πρέπει να επικοινωνούν με την τράπεζά τους.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα