ΑΔΩΝΙΣ, ο μονομάχος!

Σούπερ μάρκετ και λαϊκές αγορές είναι οι χώροι που καθημερινά επισκέπτεται ο υπουργός Ανάπτυξης για να δει με τα μάτια του αν υπάρχουν και σε ποιες τιμές τα προϊόντα για το «καλάθι» στους χαμηλόμισθους

Δεν είναι λίγοι-ακόμη κι εντός Νέας Δημοκρατίας-που θεωρούν τον Άδωνι Γεωργιάδη (εκ των αντιπροέδρων του κυβερνώντος κόμματος) ως άνθρωπο των εντάσεων, ως πολιτικό που πετάει την σκούφια του για έντονη αντιπαράθεση. Εξάλλου αποτελεί τον… αγαπημένο υπουργό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Της Ευαγγελίας Τζαβάρα

Όταν μιλάμε για τον Άδωνι Γεωργιάδης δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Ως πολιτικός μπορεί να καταγράψει είτε φανατικούς οπαδούς, είτε ορκισμένους εχθρούς. Εξάλλου και ο ίδιος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως άνθρωπος της μετριοπάθειας. Κάποιοι θεωρούν ότι αγαπάει την υπερβολή. Η επικοινωνία είναι το στοιχείο του, η λατρεία του για μικρόφωνο και κάμερα είναι οφθαλμοφανής, όπως και η τάση του για προβολή. Όμως όπως λένε και οι αντίπαλοι του «δεν αφήνει να πέσει κάτω ούτε κόκκος άμμου». Και γι’ αυτό αποτελεί τον αγαπημένο στόχο της Κουμουνδούρου καθώς «μία επίθεση στον Άδωνι έχει εξασφαλισμένη προβολή, γιατί εκείνος δεν θα την αφήσει αναπάντητη».

Το σίγουρο, πάντως είναι ότι δεν κρύβεται, ειδικά αυτή την εποχή όπου οι πολίτες είναι λογικό να αντιδρούν νιώθοντας πιεσμένοι από τις ανατιμήσεις, την ακρίβεια που προήλθαν από την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Καθημερινά εμφανίζεται στα σούπερ μάρκετ, στις λαϊκές αγορές, αφουγκράζεται την αγορά, καθώς ακούει και τον επαγγελματία και παραγωγό, αλλά και τον καταναλωτή.

Θυμήθηκαν τον Κουλούρη

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν ανακοίνωσε τον «Καλάθι του νοικοκυριού», τον αποκάλεσαν ως το «new entry Κίμωνα Κουλούρη», ενθυμούμενοι τον συγκεντρωσιάρχη του Ανδρέα Παπανδρέου, όταν έγινε υφυπουργός Ανάπτυξης (2003 – 2004) και μαζί με τις τηλεοπτικές κάμερες επισκεπτόταν τις λαϊκές αγορές και έβαζε χέρι στους παραγωγούς γιατί πούλαγαν τα προϊόντα τους ακριβά.

Τότε, μετά την αλλαγή νομίσματος και το πέρασμα από την δραχμή στο ευρώ, το 2002, χάθηκε η μπάλα. Ουδείς προσαρμόστηκε εύκολα στην ισοτιμία του νέου νομίσματος και οι τιμές ξέφυγαν. Τότε υπουργός Ανάπτυξης ήταν ο συγχωρεμένος Άκης Τσοχατζόπουλος, ο οποίος τα είχε φορτώσει στον κόκορα, μη δείχνοντας ενδιαφέρον, καθώς σκεφτόταν τι έχασε που τον άλλαξε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο Κώστας Σημίτης. Κι όλοι εμείς το μάθαμε αργότερα, όταν η εισαγγελική έρευνα αποκάλυψε τις χρυσές μίζες από τα οπλικά συστήματα. Όμως δεν ήταν μόνο ο Τσοχατζόπουλος που τα είχε φορτώσει στον κόκορα. Ακόμη και η τότε γενική γραμματέας Εμπορίου (2002-2004), η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (μόλις είχε αφιχθεί από τις Βρυξέλλες) είχε το μυαλό της πως θα εκλεγεί βουλευτής στις επόμενες εκλογές και όχι πως θα ελεγχθεί η αγορά που είχε απορρυθμιστεί από την είσοδο στο ευρώ. Οπότε ο Κίμων Κουλούρης βρήκε πεδίο δόξης λαμπρό για να τα ντου στις λαϊκές. Παρά το πλαφόν που επέβαλλε στις πατάτες έκανε μία τρύπα στο νερό.

Η παγκόσμια κρίση

Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν μιλάμε για παρανόηση στην ισοτιμία δραχμής με το ευρώ, όπου βρήκαν την ευκαιρία οι κερδοσκόποι, ούτε λανθασμένη προσαρμογή στο νέο νόμισμα. Μιλάμε για μία παγκόσμια ενεργειακή κρίση, μία τεράστια κρίση πληθωρισμού, που προκάλεσε σεισμό στην παγκόσμια οικονομία με συνέπεια να βλέπουμε τεράστιες συγκεντρώσεις κατά της ακρίβειας σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, ενώ στην Μεγάλη Βρετανία σχεδόν οι μισοί πολίτες ζουν καταστάσεις δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.

Μετά από σχεδόν δύο μήνες του «καλαθιού του νοικοκυριού» βλέπουμε ότι με βάση τα στοιχεία υπάρχει μία σημαντική συγκράτηση τιμών, που αναμφίβολα προσέφερε ανάσα. Και μπορεί από την αντιπολίτευση να κάνουν χαβαλέ, αλλά το «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελεί σημαντική γραμμή άμυνας για τους χαμηλοσυνταξιούχους και τους χαμηλόμισθους. Οι έχοντες και κατέχοντες ακόμη έχουν την άνεση να αγοράζουν προϊόντα κι εκτός «καλαθιού του νοικοκυριού», ακόμη και εάν η τιμή είναι μεγάλη.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης, από την πρώτη ημέρα που εκκίνησε το «καλάθι του νοικοκυριού» επισκέπτεται τα σούπερ μάρκετ παρακολουθώντας εάν τηρούνται τα μέτρα και σε καμία των περιπτώσεων δεν τον βλέπουμε με ύφος χιλίων καρδιναλίων, όπως τον Κίμωνα Κουλούρη που ρωτούσε στις λαϊκές τους μανάβηδες «πόσο έχει το μαρούλι» και «γιατί πουλάτε τόσο τη ντομάτα». Τότε ο Κίμων Κουλούρης επισκεπτόμενος μαγαζιά στην Ερμού είχε αγοράσει σεμεδάκια από πλανόδια μικροπωλήτρια. Όταν ρωτήθηκε, είχε πει ότι ήθελε να βοηθήσει μια φτωχή βιοπαλαίστρια έως ότου αποδείχθηκε ότι ήταν κινεζικής κατασκευής.

Η ανταπόκριση των καταναλωτών

Η μεγάλη επιτυχία για το μέτρο του Άδωνι Γεωργιάδη είναι η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» Σε χρόνο ρεκόρ τα ράφια που έχουν τα προϊόντα του «Καλαθιού» αδειάζουν και οι πωλήτριες αναγκάζονται να τα εφοδιάζουν δύο και τρεις φορές την ημέρα. Και μάλιστα όπως αναφέρουν και οι μετρήσεις, αυτά τα προϊόντα τα προτιμούν και οι «έχοντες και κατέχοντες». Ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης κάνει λόγο για εξοικονόμηση που μπορεί να φτάσει σχεδόν τα 100 ευρώ μηνιαίως. Ένα ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο σε αυτή την δύσκολη εποχή.

Στον ΣΥΡΙΖΑ τον λοιδόρησαν για τις φωτογραφίες που έβγαλε κρατώντας στα χέρια του ένα πακέτο μακαρόνια. Προφανώς και οι πολίτες να γέλασαν με την συγκεκριμένη εικόνα. Όμως ενδόμυχα γνωρίζουν πως αυτό που τους νοιάζει πρωτίστως είναι να διατηρηθούν οι τιμές σε ανεκτά επίπεδα και να μπορεί μία οικογένεια να εξασφαλίσει το μήνα της. Και αν μη τι άλλο με τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης υψώνεται ένα τείχος απέναντι στην ακρίβεια. «Δεν με ενδιαφέρει να τσαλακωθώ εγώ εάν πρόκειται να υπηρετήσω την πολιτική της Κυβέρνησης ιδιαίτερα σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα» είχε δηλώσει ο Άδωνις Γεωργιάδης τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του «Καλαθιού του νοικοκυριού». Και η αλήθεια είναι ότι ο υπουργός Ανάπτυξης απέδειξε ακόμα και σε αυτούς που του ασκούν σκληρή κριτική πως είναι ένας πολιτικός που τολμά να βάζει τα «πόδια του στη φωτιά» χωρίς να υπολογίζει το πολιτικό κόστος.

Κ2

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΟΥΛΙΑΤΟΣ (Πρόεδρος επαγγελματιών λαϊκών αγορών): «Ο Άδωνις καθημερινά είναι στο πλευρό του κόσμου»

Όμως και έμποροι και παραγωγοί των λαϊκών αγορών νιώθουν ικανοποιημένοι από τη στήριξη του υπουργείου Ανάπτυξης. Εξάλλου ο Άδωνις Γεωργιάδης στις τελευταίες του επισκέψεις σε λαϊκές αγορές σε Πεύκη (πριν από τα Χριστούγεννα) και Περιστέρι (πριν από την Πρωτοχρονιά) τους διαφήμισε επαρκώς. Κάτι που αναγνωρίζουν και οι άνθρωποι των λαϊκών αγορών. Μάλιστα ο Πρόεδρος της Παναττικής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Λαϊκών Αγορών (ΠΟΣΠΛΑ), Δημήτρης Μουλιάτος δήλωσε στην «Α»:

«Η χρονιά που έφυγε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με βεβαιότητα ως «έτος Άδωνι Γεωργιάδη». Με την πληθωρική παρουσία του, τον ανεπιτήδευτο πολιτικό λόγο του, τον ρεαλισμό και την μαχητικότητα του, ο υπουργός Ανάπτυξης απέδειξε ακόμα και σε αυτούς που του ασκούν σκληρή κριτική ότι είναι ένας πολιτικός ο οποίος τολμάει να βάζει τα «πόδια» του στη φωτιά χωρίς να υπολογίζει το πολιτικό κόστος. «Δεν με ενδιαφέρει να τσαλακωθώ εγώ εάν πρόκειται να υπηρετήσω την πολιτική της Κυβέρνησης ιδιαίτερα σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα» δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης τις πρώτες δύσκολες ημέρες εφαρμογής του «Καλαθιού του νοικοκυριού» όταν δεν ήταν λίγοι αυτοί που λοιδορούσαν τη σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία. Δεν χρειάστηκαν παρά περάσουν λίγες μόνον ημέρες για να έρθει η δικαίωση! Παρά τις λοιδορίες και παρά τον πόλεμο που δέχθηκε από συγκεκριμένα συμφέροντα το μέτρο πέτυχε και πλέον το καλάθι του νοικοκυριού καθιερώθηκε στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Αυτό όμως που προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η επίσης αυθόρμητη, ανεπιτήδευτη και ντόμπρα δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη λίγες μόνον ημέρες πριν από το τέλος του 2022 κατά την κοινή μας επίσκεψή του σε μία από τις πολλές λαϊκές τις οποίες περιόδευσε. Ήταν οι πρώτες ημέρες μετά την εξαγγελία από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη του πρωτοποριακού ακόμα και για ευρωπαϊκά δεδομένα μέτρου του “food pass” όταν οι δύο άνδρες ανακοίνωσαν πως το μέτρο αυτό θα είχε εφαρμογή και στις λαϊκές αγορές για το σύνολο των προϊόντων, αφού το 80% και πλέον των επαγγελματιών και παραγωγών πωλητών διαθέτουμε μηχανήματα POS. «Ότι και να συμβαίνει, όποιο μέτρο και να πάρουμε πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι τα φθηνότερα και καλύτερα προϊόντα βρίσκονται στις λαϊκές αγορές» διακήρυττε ενώπιων μίας συστάδας μικροφώνων των ΜΜΕ ο Άδωνις Γεωργιάδης προκαλώντας την εύλογη ικανοποίηση όλου του κόσμου των λαϊκών αγορών ανεξαρτήτως μάλιστα κομματικής τοποθέτησης.  Και αυτό γιατί στην ουσία με το βαθύ και έμφυτο λαϊκό αισθητήριο το οποίο διαθέτει ο Άδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε με τον πύρινο πολιτικό λόγο του αυτό το οποίο έχει καθιερωθεί στο συλλογικό καταναλωτικό υποσυνείδητο… Ότι δηλαδή οι λαϊκές αγορές είναι το μεγάλο υπαίθριο πολυκατάστημα εκεί όπου ο Έλληνας καταναλωτής βρίσκει πάντα τα οικονομικότερα και τα καλύτερα προϊόντα!»

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα