Με το γκάζι στο πάτωμα, σε δρόμους καρμανιόλες

Όταν πέφτει το σκοτάδι, σε ορισμένα σημεία της Αττικής ξεκινάει το «παιχνίδι» των ανθρώπων με τις μηχανές (πολλών κυβικών και ίππων). Ένα «παιχνίδι» σκληρό, στο οποίο μπορεί κανείς να χάσει από μερικά ευρώ μέχρι και τη ζωή του…

Του Κώστα Παπαδόπουλου

Ο ήχος της μηχανής επιβλητικός, η σκάστρα από το τούρμπο να σφυρίζει σαν τρελή, οι βελόνες των οργάνων πίεσης μονίμως στο κόκκινο και το στροφόμετρο να μην προλαβαίνει να πάρει ανάσα, είναι όσα βλέπει και ακούει κανείς σε ένα «κοντράδικο» αυτοκίνητο. Όσο για τα λάστιχα; Αυτά ουρλιάζουν στην προσπάθειά τους να μεταφέρουν στην άσφαλτο την τεράστια ιπποδύναμη που ξεκινάει από 180-200 άλογα και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.000, ανάλογα το αυτοκίνητο και το πόσα χρήματα έχει επενδύσει σε αυτό ο ιδιοκτήτης του. Πολλοί, άσχετοι με το… σπορ (με την καταχρηστική έννοια του όρου) λένε πως όλα γίνονται για τα λεφτά. Η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική.
Ο Τάκης, κάτοχος ενός από τα πιο γρήγορα εργοστασιακά πειραγμένα αυτοκίνητα στην Αθήνα, εξηγεί στην «Α» το πώς σκέπτονται οι άνθρωποι που… στήνουν τα αυτοκίνητά τους. «Δεν είναι τα λεφτά. Η δουλειά μου, όπως και πολλών άλλων εδώ στα Βόρεια Προάστια που έρχονται στους αγώνες, μου επιτρέπει να ζω πολύ άνετα. Είναι η αίσθηση της αδρεναλίνης, το να δοκιμάζεις τα όριά του, το παιχνίδι με το αυτοκίνητο, η χαρά της νίκης που μας κάνει και συμμετέχουμε».
Υπάρχουν, όμως, και αυτοί που το έχουν κάνει επάγγελμα, όπως ο Γιώργος, ένα νεαρό παιδί που συνελήφθη επειδή εντοπίστηκε να οδηγεί τη μηχανή του (αυτή κατασχέθηκε) με ταχύτητα άνω των 300 χλμ./ώρα. «Το μεγαλύτερο στοίχημα που έχω βάλει είναι ένα χιλιάρικο στην ευθεία της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το κέρδισα», δηλώνει στην «Α».

«Δεν μπορούν να μας πιάσουν»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μαρτυρία του Κώστα, ενός ανθρώπου με εμπειρία μεγαλύτερη των δέκα ετών στους αυτοσχέδιους αγώνες ταχύτητας. «Ο ΚΟΚ είναι πάρα πολύ αυστηρός, πλέον, ενώ και η παρουσία της Αστυνομίας πιο έντονη, καθώς λίγο-πολύ γνωρίζουν τα μέρη που γίνονται κόντρες. Ιδιαίτερα στα Λιμανάκια και τη Βούτα, είναι πολύ δύσκολο να “στήσει” πλέον κανείς οργανωμένα». Τον ρωτήσαμε για το προ ολίγων ημερών περιστατικό της καταδίωξης ενός αυτοκινήτου στην Αττική Οδό, το οποίο τελικά διέφυγε με ταχύτητα άνω των 200χλμ./ώρα και με επικίνδυνους ελιγμούς από την Αστυνομία.
«Όσο κι αν αυτό είναι παράνομο, δεν σας κρύβω ότι οι αστυνομικοί –ακόμα και αυτοί με τις γρήγορες μηχανές της Ομάδας ΔΙΑΣ– δύσκολα μπορούν να πιάσουν ένα αυτοκίνητο άνω των 200 ίππων. Τα περισσότερα περιπολικά είναι Citroen Xsara των 90 ίππων, ενώ και τα πιο γρήγορα Skoda Octavia είναι κάτω από 200 άλογα. Επίσης, τα αυτοκίνητα της Αστυνομίας –όπως και οι ίδιοι λένε– είναι κακοσυντηρημένα, χωρίς ελαστικά και φυσικά δεν είναι στημένα για υψηλές επιδόσεις, ενώ συνήθως τα οδηγούν νεαρά παιδιά που δεν έχουν εμπειρίες καταδίωξης και δεν θα ρισκάρουν», εξομολογείται στην «Α» ο 34χρονος άνδρας. Σε ερώτηση για τους θανάτους από κόντρες, μας απαντά ότι «όσοι κι αν σκοτωθούν, όσοι κι αν τραυματιστούν, οι αγώνες δεν πρόκειται να σταματήσουν. Είναι το αίσθημα του “πολέμου” που νιώθει την ώρα που ο άλλος σου τη βγαίνει…».

Χιλιάδες θεατές
Για περισσότερα από 30 χρόνια τα Λιμανάκια, ήταν το στέκι το «κοντράκηδων». Κάθε Πέμπτη βράδυ δεκάδες οδηγοί και εκατοντάδες έως και χιλιάδες θεατές, έδιναν ραντεβού σε αυτήν τη σύγχρονη «αρένα». Σιγά-σιγά με τις εφόδους, το στέκι «έσπασε», αλλά η αδρεναλίνη της ταχύτητας δεν σταμάτησε να συγκινεί. Η Αστυνομία παρά τις προσπάθειες έχει περιορίσει το φαινόμενο, δεν έχει όμως τη δυναμική να το εξαλείψει.

Μοιραίοι θάνατοι στην άσφαλτο…

Ποιος μπορεί να ξεχάσει το τραγικό περιστατικό του θανάτου ενός 31χρονου άνδρα από τη Λέσβο, πριν από λίγους μήνες, τον Μάρτιο του 2014, όταν κατά τη διάρκεια αγώνων ταχύτητας με αυτοκίνητα αποκεφαλίστηκε! Θύμα του πάθους του για τα γρήγορα αυτοκίνητα, οδηγούσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στην ευθεία που βρίσκεται από τη διασταύρωση της Αχλαδερής προς τις Αλυκές της Καλλονής, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, με αποτέλεσμα να πέσει σε ένα τσιμεντένιο τοιχίο και να μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδερικών. Η πρόσκρουση ήταν τόσο σφοδρή, που ο 31χρονος άνδρας ανασύρθηκε αποκεφαλισμένος από τα σωστικά συνεργεία.
Λίγο πιο πίσω, τον Φεβρουάριο του 2014, τον θάνατο βρήκε ο 20χρονος Νίκος Μπερδές, σε αγώνες Dragster στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού –χωρίς άδεια φυσικά– με τη συμμετοχή μηχανών από 100 μέχρι και 1.000 κυβικά. Μία τέτοια του έκοψε το νήμα της ζωής, καθώς έπεσε πάνω του και τον παρέσυρε για περισσότερα από 50 μέτρα, την ώρα που αυτός πανηγύριζε τη νίκη που είχε πετύχει στη μικρότερη κατηγορία με τον «Κάσπερ» – έτσι είχε ονομάσει το παπάκι του. «Μου ’φαγαν το παιδί. Δεν υπήρχαν μέτρα ασφαλείας. Στο τέλος έπρεπε να έχουν άνθρωπο να σταματήσει και να δώσει εντολή να ξεκινήσουν οι άλλοι», δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του αδικοχαμένου νεαρού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα