Γραμμή 4 του Μετρό: Αποζημιώσεις τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ έρχονται για την ΑΒΑΞ

Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην υλοποίηση του μεγαλύτερου υπό κατασκευή έργου στη χώρα μας, το οποίο έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ, τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας δημιουργούν μεγάλες ανησυχίες για το τελικό κόστος

Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ανησυχία, κατ΄άλλους η βεβαιότητά, ότι ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα εκτιναχθεί κατά τουλάχιστον 200 εκατ. €.

Μάλιστα, αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, δηλαδή αυτό στο οποίο θα ληφθεί υπόψη μόνο η τμηματική παράταση του περίπου ενός έτους που έχει δώσει η Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

Σημειώνεται ότι το Δημόσιο έχει αναγνωρίσει την ευθύνη για την καθυστέρηση αυτή καθώς η ΕΡΕΤΒΟ που είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες στα εργοτάξια ώστε να τα παραδώσει στην κατασκευαστική κοινοπραξίας ΑΒΑΞ έχει καθυστερήσει για περισσότερο από ένα χρόνο.

Εκκρεμούν, όμως, και άλλα ζητήματα τα οποία δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω καθυστερήσεις και επομένως αιτήματα για αποζημιώσεις εκ μέρους της ΑΒΑΞ. Τα βασικότερα εξ΄ αυτών είναι η καθυστέρηση στην παραλαβή, τη συναρμολόγηση και τη θέση σε λειτουργία των δύο μετροποντίκων στα εργοτάξια Κατεχάκη και Βεΐκου, καθώς και το γεγονός ότι παρόλο που έχουν περάσει 10 μήνες από την απόφαση του ΣτΕ που δικαιώνει εν μέρει τον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα για το εργοτάξια του Πάρκου Ριζάρη, η σχετική μελέτη «στοιχειώνει» ακόμα στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό.

Τα δύο παραπάνω θέματα δεν αποκλείεται να έχουν ως αποτέλεσμα η γραμμή να παραδοθεί αρκετά αργότερα από το 2029 που είναι το αναμενόμενο, ενώ και ο προϋπολογισμός του έργου θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Οι μετροπόντικες και το Πάρκο Ριζάρη
Οι δύο μετροπόντικες της γερμανική εταιρείας Herrenknecht AG αναμενόταν να φτάσουν στην Αθήνα το φθινόπωρο του 2022 και να έχουν τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023. Ωστόσο, ο πρώτος κατέφτασε το Α’ Τρίμηνο του 2023, ενώ ο δεύτερος αρκετά αργότερα.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφούν καθυστερήσεις στο «σκάψιμο» των σηράγγων από την ΑΒΑΞ, καθώς ο μετροπόντικας από το εργοτάξιο της Κατεχάκη ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2023 και έχει φτάσει μέχρι στιγμής στο σταθμό Ζωγράφου, δηλαδή το δεύτερο από τους έξι σταθμούς που καλείται να ανοίξει.

Από την άλλη πλευρά ο μετροπόντικας από το εργοτάξιο Βεΐκου άργησε αρκετά περισσότερο να καταφτάσει, να συναρμολογηθεί και να τεθεί σε λειτουργία, καθώς μέχρι σήμερα έχει αρχίσει να σκάβει τα πρώτα μέτρα.

Όσον αφορά το Πάρκο Ριζάρη πρόκειται για μία διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα και της Ελληνικό Μετρό με διακύβευμα τη διάσωση των δέντρων και τη μετακόμιση του εργοταξίου στην Εθνική Πινακοθήκη.

Πρόκειται για ένα ζήτημα που θα κοστίσει στο Δημόσιο περίπου 13 εκατ. € για τα οποία υπάρχει η απαραίτητη χρηματοδότηση από τα απρόβλεπτα της σύμβασης κατασκευής που υπεγράφη του 2021.

Ωστόσο, η αλλαγή αυτή σημαίνει νέα χάραξη και αλλαγές στις άδειες που μεταφράζεται σε χρονοτριβή και καθυστερήσεις στην υλοποίηση του μεγάλου έργου. Γεγονός και το οποίο δε μένει απαρατήρητο από την κατασκευαστική κοινοπραξία, η οποία παρόλο που έχει ήδη λάβει 57 εκατ. € ως προκαταβολή μέσω του πριμ έγκαιρης υλοποίησης, συνεχίζει να διεκδικεί διαρκώς αποζημιώσεις με το υπουργείο υποδομών και την Ελληνικό Μετρό να «παίζουν άμυνα» και να απορρίπτουν τα σχετικά αιτήματα.

 

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα