Φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια…

Οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι από το εξωτερικό αυξάνουν τη δύναμη τους σε κλίνες στην Ελλάδα με εξαγορές μεγάλων μονάδων

Τα ρεκόρ στον τουρισμό καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο με τις αφίξεις να αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Εξάλλου όπως έχει τονιστεί πολλές φορές η οικονομία της χώρας στηρίζεται εν πολλοίς και στον τουρισμός. Και βέβαια να τονιστεί ότι στην Ελλάδα δεν έχουν καταγραφεί αντιδράσεις του πληθυσμού για τον υπερτουρισμό, όπως στις άλλες μεσογειακές χώρες της Ευρώπης, κυρίως σε Ισπανία και Ιταλία.

Τα έσοδα από τον τουρισμό αναμένεται να ξεπεράσουν τα 22 εκατομμύρια ευρώ για το 2024, αυξημένα τουλάχιστον κατά δύο δισ. σε σύγκριση με το 2023. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν ενισχύεται και από την κλιματική αλλαγή, καθώς το ελληνικό καλοκαίρι διαρκεί πολύ περισσότερο από τρεις μήνες, οπότε παρά την αφόρητη ζέστη οι επισκέπτες από τον βορρά προτιμούν τον ήπιο χειμώνα της Ελλάδας.

Έτσι, λοιπόν, η συνεχιζόμενη άνοδος του τουρισμού και τα απανωτά ρεκόρ έχουν ισχυροποιήσει την παρουσία των μεγάλων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων. Και όχι μόνο παραμένουν ενεργοί, αλλά ετοιμάζουν και νέες επενδύσεις, καθώς τα νέα ξενοδοχεία που έχουν λειτουργήσει οι ισχυροί παίκτες του χώρου παρουσίασαν υψηλές πληρότητες με το καλημέρα της λειτουργίας του.

Για παράδειγμα τον Ιούνιο άνοιξε τις πύλες το InterContinental στην Κρήτη, το δεύτερο στην Ελλάδα. Η επένδυση πραγματοποιήθηκε στον Άγιο Νικόλαο, στον κόλπο του Μιραμπέλου, και αποτελεί κοινό εγχείρημα των IHG Hotels & Resorts, Hines και Henderson Park, ενώ λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Y&T Daskalantonakis Knossians Group. Πρόκειται για το πρώην ξενοδοχείο Hermes του ομίλου Μαμιδάκη, με δυναμικότητα 199 δωματίων και σουιτών, το οποίο ανακατασκευάστηκε πλήρως. Οι εργασίες για την επαναλειτουργία της μονάδας, ως πεντάστερου ξενοδοχείου, με τη σφραγίδα της Intercontinental διήρκεσαν 13 μήνες.

Στόχο να φτάσει τα 40 ξενοδοχεία στην Ελλάδα έχει θέσει την ίδια ώρα η αλυσίδα Hilton, που πριν από λίγες μόλις εβδομάδες ξεκίνησε τη λειτουργία του Semeli Coast Mykonos Resort, μέλος του brand Curio Collection by Hilton, στην παραλία Μερχιά, με 45 σουίτες και βίλες. Η αμερικανική αλυσίδα διευρύνει διαρκώς την παρουσία της στην ελληνική αγορά και αναζητά διαρκώς νέες ευκαιρίες, όπως αναφέρουν στελέχη του ομίλου. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αλλά και δημοφιλείς νησιωτικοί τουριστικοί προορισμοί, όπως –πλην της Μυκόνου– η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Κως και η Σκιάθος.

Το μεγάλο όμως και πολυαναμενόμενο project είναι η μεταμόρφωση του πρώην Hilton στην Αθήνα από την Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις, με βασικό μέτοχο την ΤΕ.ΜΕΣ. Α.Ε. της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που θα ονομαστεί THE ILISIAN, η οποία ολοκληρώνεται το 2025. Θα περιλαμβάνει το πρώτο ξενοδοχείο Conrad, καθώς και τις πρώτες κατοικίες Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences στην Ελλάδα. Το ξενοδοχείο Conrad Athens θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega suite 400τ.μ. Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτιρίου.

Μεγάλη άνοδος στις κρατήσεις

Εντυπωσιακή αύξηση στις προκρατήσεις καθώς και στις κρατήσεις για φέτος καταγράφουν και τα ξενοδοχεία της Meliá Hotels International στην Ελλάδα, με το ενδιαφέρον να παραμένει ισχυρό εν μέσω της τρέχουσας υψηλής τουριστικής περιόδου. Η ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα πριν από λίγο καιρό ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας franchise για το brand INNSiDE by Meliá, που έρχεται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά. Η συμφωνία αφορά το Elounda Ilion στην Ελούντα, δυναμικότητας 85 δωματίων, το οποίο θα μετονομαστεί σε INNSiDE Crete Elounda. Το ξενοδοχείο κτίστηκε το 1990 και η τελευταία ανακαίνισή του έγινε το 2015. Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει τη ριζική ανακαίνιση της υφιστάμενης μονάδας και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ξαναλειτουργήσει τον Μάιο του 2025, σύμφωνα με τα standards του brand, ξενοδοχείο 5 αστέρων.

Σύμφωνα με την ισπανική αλυσίδα, είναι αξιοσημείωτες οι φετινές επιδόσεις των ξενοδοχείων της σε Κρήτη, ενώ και στην Ρόδο καταγράφει σημαντική αύξηση στις κρατήσεις. Συνολικά ο αριθμός των κρατήσεων μέσω Διαδικτύου για την Ελλάδα είναι αυξημένος κατά +112% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, επισημαίνοντας την ενίσχυση της παρουσίας των ξενοδοχείων της Meliá στην ελληνική αγορά.

Επεκτείνουν την παρουσία τους

Την παρουσία της στον ελληνικό τουρισμό ισχυροποιεί και η ισραηλινή αλυσίδα Brown hotels. Τα σχέδια της αλυσίδας για την ελληνική αγορά περιλαμβάνουν νέα ξενοδοχεία με το σήμα της Brown Hotels στην Αττική και τα νησιά. Στόχος είναι να προσθέσει 6 με 7 ξενοδοχεία ετησίως υπό τη διαχείρισή της, φτάνοντας τα 40 ξενοδοχεία και τα 5.000 δωμάτια μέχρι το 2025. Ήδη στο portfolio της έχει 10 ξενοδοχεία, εκ των οποίων 4 στην Αθήνα, σε σημεία και γειτονιές του κέντρου, 6 resorts σε Χανιά, Αγίους Θεοδώρους, Ερέτρια, Χαλκίδα, Λουτράκι και Κέρκυρα.

Η αμερικανική ξενοδοχειακή αλυσίδα Wyndham Hotel & Resorts, που μπήκε στην ελληνική αγορά το 2016, με το Wyndham Grand Athens στην πλατεία Καραϊσκάκη, συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο και σήμερα έχει στο χαρτοφυλάκιό της 13 ξενοδοχειακές μονάδες (ακολουθώντας το μοντέλο του franchise): τρεις μονάδες στην Αθήνα, δύο στο Λουτράκι, στη Βραυρώνα, στη Νέα Μάκρη, στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στην Αλεξανδρούπολη, στην Κέρκυρα, στη Ρόδο και στην Κρήτη. Πρόσφατα ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με τον όμιλο ανάπτυξης ακινήτων Oikos Property Developments για τη δημιουργία του πρώτου Ramada Residences by Wyndham, στην Ελλάδα. Το συγκρότημα, με 150 τουριστικά καταλύματα, θα βρίσκεται στον Δήμο Αριστοτέλη Χαλκιδικής.

Τέλος, σε ακόμη έναν δημοφιλή καλοκαιρινό προορισμό, στη Χαλκιδική, τρέχει η επένδυση ύψους 108 εκατ. ευρώ της Goldman Sachs Asset Management. Η Goldman Sachs απέκτησε το 2022 τρία ξενοδοχεία πρώην ιδιοκτησίας του ομίλου Γρηγοριάδη, “Athos Palace”, “Pallini Beach” και “Theophano Imperial”. Η επένδυση περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός πολυτελούς resort 1.000 κλινών στη θέση των τριών ξενοδοχείων που απέκτησε, έναντι περίπου 70 εκατ. ευρώ. Εκτός από ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, θα διαθέτει αυτόνομα διαμερίσματα-bungalows και ολοκληρωμένες υπηρεσίες εστίασης, spa και ψυχαγωγίας.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα