H Volkswagen σχεδιάζει δραστικά μέτρα για μείωση του κόστους – Προειδοποιεί για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία

Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, στην προσπάθειά της για βαθύτερες περικοπές, σε μία πρωτοφανή κίνηση από την αυτοκινητοβιομηχανία, που μπορεί να επιφέρει ένα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς.

Τρόπους εξοικονόμησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, αναζητά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και στο πλαίσιο αυτό, όπως έγινε γνωστό, δεν μπορεί πλέον να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

 

Τα πιθανά μέτρα που στοχεύουν την κύρια μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων της και όχι μόνο, περιλαμβάνουν την προσπάθεια τερματισμού της συμφωνίας της εταιρείας με τα συνδικάτα που προβλέπει να διατηρηθούν ασφαλείς οι θέσεις εργασίας μέχρι το 2029, σύμφωνα με δήλωση του ομίλου.

Οποιαδήποτε διακοπή λειτουργίας θα σηματοδοτούσε το πρώτο λουκέτο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της εταιρείας, βάζοντας τη VW σε σύγκρουση με ισχυρά συνδικάτα.

«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει πιο σκληρό και νέοι παίκτες πιέζουν προς την Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume. «Η Γερμανία ως επιχειρηματική τοποθεσία υστερεί περισσότερο όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα».

Μια μεγάλη σύγκρουση με τους εργαζόμενους θα ήταν σημαντική δοκιμασία για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο -ο οποίος είναι επικεφαλής της μάρκας σπορ αυτοκινήτων Porsche-, μετά τις συγκρούσεις με τα συνδικάτα που έπληξαν αρκετούς από τους προκατόχους του στη VW, γράφει το Bloomberg.

Η εταιρεία δυσκολεύεται να μειώσει το κόστος στην επιβατική επωνυμία της, όπου τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και πολύ καιρό, με τις προσπάθειες να δυσκολεύουν εν μέσω της ραγδαίας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.

Η βασική μάρκα του ομίλου, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, κινδυνεύει να γίνει ζημιογόνος, αναφέρεται σε δήλωση. Η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον ένα από τα μεγάλα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων και ένα εργοστάσιο παραγωγής εξαρτημάτων στη Γερμανία, παράλληλα με την κατάργηση των μισθολογικών συμφωνιών.

Η VW απασχολεί 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων οι 300.000 είναι στη Γερμανία. Οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας -που κατέχει το 20% των μετοχών- συχνά τάσσεται με τα συνδικαλιστικά όργανα.

Προηγούμενες συγκρούσεις τερμάτισαν ή «μείωσαν» τη θητεία κορυφαίων στελεχών, μεταξύ άλλων του πρώην CEO Bernd Pischetsrieder, του πρώην επικεφαλής της μάρκας VW Wolfgang Bernhard και του Herbert Diess, προκατόχου της Blume ως CEO.

Και οι τρεις προσπάθησαν να αυξήσουν την αποδοτικότητα στις εγχώριες δραστηριότητες της VW στη Γερμανία.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα