Τι είναι η ψηφιακή «γέφυρα» που τερματίζει την ταλαιπωρία απλήρωτων οφειλών στους Δήμους

Μεταβιβάσεις και πληρωμές δεν θα μπλοκάρονται από “κρυμμένα” χρέη, ενώ οι οφειλέτες θα παίρνουν άμεσα φορολογική ενημερότητα

Πόσοι, άραγε, δεν έχουν βρεθεί προ εκπλήξεων, όταν ζητώντας φορολογική ενημερότητα ενημερώνονται για κάποια οφειλή που δεν γνώριζαν;    

Οι ιστορίες με κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας, που ουδέποτε βρέθηκαν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου αλλά έφτασαν κανονικότατα στην εφορία, είναι τόσες πολλές, που έχουν πάρει διαστάσεις αστικού μύθου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος έχει πρωταγωνιστήσει σε μια τέτοια ιστορία, γνωρίζει από πρώτο χέρι ότι όταν ενημερώθηκε παρεμπιπτόντως για μια οφειλή σε κάποιο δήμο, αυτή η οφειλή όχι μόνο μπλόκαρε- έστω προσωρινά- κάποια συναλλαγή ρουτίνας, αλλά είχε “φουσκώσει” κιόλας.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η… ώρα της αλήθειας έρχεται όταν ανυποψίαστος κάποιος ξεκινά να μεταβιβάσει κάποιο κινητό ή ακίνητο ή να εισπράξει κάτι από το Δημόσιο. Τότε, λοιπόν, ενημερώνεται ότι η έκδοση της αναγκαίας φορολογικής ενημερότητας δεν είναι δυνατή, γιατί χρωστάει, παρά το ότι στον προσωπικό λογαριασμό του Taxis δεν εμφανίζεται καμία οφειλή.

Μετά το πρώτο σοκ, έπρεπε να οπλιστεί με υπομονή, έτσι ώστε μετά το κατάλληλο ψάξιμο από την αρμόδια εφορία, να ενημερωθεί αρμοδίως ότι έχει κάποια ή κάποιες απλήρωτες κλήσεις ή ενδεχομένως κάποιες άλλες οφειλές π.χ. από ΤΑΠ. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, η… ρίζα του κακού ήταν/είναι το ότι δεν υπήρχε/ υπάρχει η αναγκαία διαλειτουργικότητα μεταξύ Taxis και δήμων, έτσι ώστε να γνωρίζει εγκαίρως ο φορολογούμενος αν έχει εκκρεμότητες και με άλλους φορείς του Δημοσίου.

Το πρόβλημα αυτό έχει ημερομηνία λήξης την 1η Σεπτεμβρίου, όταν θα τεθεί σε λειτουργία η νέα ψηφιακή “γέφυρα”, μέσω της οποίας η ΑΑΔΕ- άρα και ο φορολογούμενος- θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τέτοιες οφειλές. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι μεταβιβάσεις και πληρωμές δεν θα μπλοκάρονται αιφνιδίως από “κρυμμένα” χρέη, ενώ οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν τον προγραμματισμό τους, με εξόφληση ή ρύθμιση αυτών των οφειλών, έτσι ώστε να παίρνουν την αναγκαία φορολογική ενημερότητα χωρίς καθυστερήσεις.    

Προφανώς και η νέα ψηφιακή “γέφυρα” θα λειτουργεί και αντίστροφα. Έτσι, με την ενημέρωση της ατομικής μερίδας του φορολογούμενου για οφειλές απέναντι σε ΟΤΑ, θα μπορούν να ενεργοποιούνται, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, τα όποια μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Με απλά λόγια, για οφειλές, που σήμερα βρίσκονται στο “ημίφως”, οι φορολογούμενοι θα πιέζονται για εξόφληση ή ρυθμίσεις αν δεν θέλουν να μπλέξουν σε περιπέτειες με κατασχέσεις λογαριασμών.

Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, η ισχύς του αποδεικτικού ενημερότητας ορίζεται σε δύο μήνες, στην περίπτωση που δεν υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές, ανεξαρτήτως της πράξης ή συναλλαγής για την οποία ζητείται. Ο χρόνος ισχύος του αποδεικτικού ορίζεται σε ένα μήνα, σε περίπτωση ύπαρξης μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, οφειλών που τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης τμηματικής καταβολής.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα