Ποικιλία πολτικών από τις χώρες της Ευρώπης για τη χρήση αυτοκινητόδρομων – Η Ελλάδα απ΄τις ακριβότερες χώρες

Διάφορες πολιτικές για την χρήση αυτοκινητοδρομων από χώρες της Ευρώπης. που περιλαμβάνουν κάποιες που έχουν συχνά και ακριβά διόδια άλλες χωρίς διόδια.

Τι γίνεται με τους αυτοκινητόδρομους στις χώρες της Ευρώοης. Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες δεν πληρώνεις διόδια στους αυτοκινητόδρομους

Στην Ελλάδα πληρώνουμε τσουχτερά την άνεση και την ασφάλεια, που προσφέρουν οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο υπάρχουν χώρες, όπου η χρήση τους είναι δωρεάν.

Τυχεροί πρέπει να νιώθουν οι πολίτες οκτώ ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες δεν προβλέπονται διόδια για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων από τα Ι.Χ. Μάλιστα οι έξι από αυτές ανήκουν στις πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης με υψηλά μέσα εισοδήματα για τους κατοίκους τους, αφού πρόκειται για τις Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Φινλανδία και Δανία, ενώ την οκτάδα συμπληρώνουν η Κύπρος και η Εσθονία.

Σε αυτές τις οκτώ χώρες θα πρέπει να προσθέσουμε άλλες δύο και πιο συγκεκριμένα τη Λετονία και τη Μεγάλη Βρετανία, στις οποίες πληρώνεις διόδια μόνο σε ένα μικρό μέρος των αυτοκινητοδρόμων τους, ενώ στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού δικτύου μετακινείσαι δωρεάν. Για παράδειγμα στην Αγγλία προβλέπονται διόδια μόνο στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μ6 περιφερειακά του Μπέρμιγχαμ, στο τούνελ Μ25 του Ντάρτφορντ και στη γέφυρα Μ25 Queen Elizabeth II, ενώ εισπράττονται διόδια για την είσοδο με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ημέρας στο κέντρο του Λονδίνου.

Σε αρκετά ευρωπαϊκά κράτη αγοράζουν οι κάτοχοι μηχανοκίνητων οχημάτων αυτοκόλλητα σήματα ή ψηφιακές βινιέτες για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων σε ετήσια βάση ή για μικρότερα χρονικά διαστήματα. Στην Αυστρία κοστίζει η ετήσια βινιέτα για τα Ι.Χ. και τα οχήματα έως 3,5 τόνων 96,40 ευρώ και για τις μοτοσικλέτες 38,50 ευρώ, ενώ αν χρειάζεται να διασχίσεις τη χώρα ως τουρίστας απαιτούνται 8,60 ευρώ για το ημερήσιο πάσο και 11,50 ευρώ για το αντίστοιχο δεκαήμερης ισχύος. Παρόμοιας λογικής βινιέτες προβλέπονται και στα περισσότερα ανατολικοευρωπαϊκά κράτη, όπως π.χ. σε Τσεχία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Ρουμανία, κλπ.

Και εδώ όμως υπάρχουν αρκετές διαφοροποιήσεις. Στην Ουγγαρία για παράδειγμα είναι υποχρεωτική η βινιέτα μόνο για το 70% του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, στη Βουλγαρία είναι απαραίτητη για κάθε είδος δρόμου, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις χρεώνονται εξτρά κάποια τμήματα του οδικού δικτύου, κυρίως γέφυρες και μεγάλες σήραγγες. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην πατρίδα μας, όταν περνάμε τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου ή διασχίσουμε την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου έξω από την Πρέβεζα.

Εννοείται, ότι τη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση έχουν οι κάτοικοι των χωρών με σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους τους, εφόσον φυσικά τους χρησιμοποιούν σχετικά συχνά. Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται η Ελλάδα, όπου η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κοστίζει για ένα Ι.Χ. 33,5 ευρώ, ενώ από την Αθήνα έως την Πάτρα πληρώνουμε 12,60 ευρώ διόδια, όταν την ίδια στιγμή έχουμε πολύ χαμηλότερους μισθούς και εισοδήματα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Πηγή:  eidiseis.gr

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα