Το air… μπαχάλ αεροδρόμιο του Εουρνεκιάν

 Το όνομα του Αργεντινού μεγιστάνα Εντουάρντο Εουρνεκιάν δεν είναι άγνωστος στους αναγνώστες της «Α». Πρόκειται για τον 82χρονο ιδιοκτήτη της Corporacion America, ο οποίος όπου βλέπει αεροδρόμιο υπό παραχώρηση ανά τον κόσμο δεν διστάζει να δηλώσει «παρών».

Μέχρι και στα μέρη μας είχε φτάσει, μάλιστα, η χάρη του Εουρνεκιάν, όταν σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του Ευάγγελου Μυτιληναίου διεκδίκησε 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια. Ο Αργεντινός επιχειρηματίας, λοιπόν, που διαθέτει περιουσία ύψους 1,9 δισ. ευρώ και στην πατρίδα του έχει καταγγελθεί για διαφθορά και έχει δικαστεί για φοροδιαφυγή, έκανε το… θαύμα του και στη Βραζιλία.

Αυτό τουλάχιστον επισημαίνεται σε άρθρα στη χώρα του καφέ, τα οποία αποκαλύπτουν ότι στην πρόσφατη ιδιωτικοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου Aluizio Alves –το πρώτο που παραχωρήθηκε προς διαχείριση στον ιδιωτικό τομέα–, στη μητροπολιτική περιοχή του Natal, έχουν ανακύψει πολύ μεγάλα προβλήματα! Συγκεκριμένα, το αεροδρόμιο (που για την ιστορία να πούμε θα προσγειωθεί σε αυτό η Εθνική Ελλάδος προκειμένου να αντιμετωπίσει την Ιαπωνία) δεν έλαβε έγκριση για διεθνείς πτήσεις από τον κυβερνητικό φορέα της Βραζιλίας, και άρχισε να λειτουργεί το Σάββατο 31/5 χωρίς να μπορεί να δέχεται διεθνείς πτήσεις, αφήνοντας στη μοίρα του ένα αεροπλάνο της TAP Portugal, που αναμενόταν να φθάσει από τη Λισαβόνα το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής.

Σχεδόν όλο το Σάββατο, ούτε ο παραχωρησιούχος, ούτε η Εθνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ANAC) της Βραζιλίας, ούτε βέβαια η αεροπορική εταιρεία ήξεραν πού θα προσγειωθεί το αεροπλάνο. Αργά το απόγευμα, οι αρμόδιοι φορείς μετά από παρέμβαση των ομοσπονδιακών εισαγγελέων κατέληξαν σε συμφωνία οι διεθνείς πτήσεις να προσγειώνονται σε άλλο κοντινό αεροδρόμιο (Augusto Severo) μέχρι το νέο αεροδρόμιο να λάβει την απαραίτητη έγκριση.

Εν τω μεταξύ –όπως δήλωσε ο αναπληρωτής κρατικός επίτροπος Francisco Albuquerque Aurelius Son– το αεροδρόμιο θα λειτουργεί μόνο για πτήσεις εσωτερικού.

Το νέο αυτό αεροδρόμιο είχε προϋπολογισμό επένδυσης για περίπου 500 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ και ανάδοχος για 28 χρόνια είχε ανακηρυχθεί το 2011 η Inframerica κοινοπραξία της Corporacion America και του βραζιλιάνικου κατασκευαστικού Ομίλου ENGEVIX/Infravix.

Η εταιρεία προσπαθώντας να καλύψει τα αδικαιολόγητα είπε ότι δεν έχει εκπληρωθεί μόνο το 2% από τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, αλλά η πραγματικότητα είναι βέβαια εντελώς διαφορετική, με αποτέλεσμα να αποδεχθούν τελικά να μη χρεώνουν τους επιβάτες με το ειδικό τέλος επιβατών και να επιστρέφουν τα χρήματα σε όσους έχουν ήδη πληρώσει τα εισιτήριά τους.

Ημιτελή έργα και οι περιορισμοί όσον αφορά την πρόσβαση στο τερματικό

Αλλά το ως άνω πρόβλημα δεν είναι το μοναδικό που έχει προκύψει. Παράλληλα, μεγάλα προβλήματα διαπιστώθηκαν και από τη μη τήρηση των υποχρεώσεων του αναδόχου σχετικά με τα έργα και τα συστήματα που θα έπρεπε να παραδοθούν, συγκεκριμένα η από βορρά πρόσβαση του διαδρόμου προσγείωσης BR-406 δεν είναι διπλή όπως θα έπρεπε, και η νότια πλευρά δεν θα είναι έτοιμη μέχρι την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου στις 12 Ιουνίου, παρά τις σχετικές υποχρεώσεις του Αναδόχου. Τι θα γίνει με τους επιβάτες που όπως είχε προβλεφθεί θα ξεπερνούσαν τους 170.000 οι τουρίστες για το Μουντιάλ;

Επιπλέον των παραπάνω προβλημάτων, και το terminal των επιβατών αλλά και το cargo terminal παρουσιάζουν ένα μεγάλο αριθμό ελλείψεων και δεν μπορούν να λειτουργήσουν και να παραληφθούν. Λείπει σημαντικός αριθμός συσκευών, οι υδραυλικοί ανελκυστήρες δεν λειτουργούν, τα παράθυρα έχουν κοπεί λάθος, οι παρακαμπτήριες οδοί δεν έχουν ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να αποκαλύπτεται ότι το έργο προσπαθούν να το παραδώσουν στον κοινό για χρήση, μισοτελειωμένο.

Στον εσωτερικό χώρο του αεροδρομίου, τα καταστήματα και τα εστιατόρια δεν μπορούν να λειτουργήσουν και ήταν κλειστά. Ένα μοναδικό εστιατόριο που ήταν ανοιχτό λειτούργησε εν μέρει και είχε προβλήματα στην παροχή νερού. Στο ισόγειο τα μπάνια απαγορεύονταν να χρησιμοποιηθούν, ενώ ούτε ο πίνακας πληροφοριών λειτουργούσε και οι επιβάτες δεν ήξεραν πού να κινηθούν. Τα ATM δεν έχουν καν ακόμη εγκατασταθεί, ενώ υπήρχαν εργάτες που εργάζονταν για τα παράθυρα του terminal, που καλύπτουν ολόκληρη την πρόσοψη. Οι ηλεκτροσυγκολλήσεις ήταν σε εξέλιξη και δεν είχαν τελειώσει ακόμη, καθώς ένας ηλεκτροσυγκολλητής ήταν κρεμασμένος και αλυσοδεμένος σε έναν πυλώνα, μαζί με γκαζάκια μεθανίου.

Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο αεροδρόμιο όταν θα είναι έτοιμο θα έχει χωρητικότητα για 6 εκατ. επιβάτες και θα μπορεί να εξυπηρετήσει 38 εσωτερικές πτήσεις και 2 διεθνείς με συχνότητα 211 πτήσεων εβδομαδιαία, ενώ για το Σάββατο 7 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί να εγκαινιάσει επισήμως το νέο terminal η πρόεδρος της Βραζιλίας Dilma Rousseff.

ΠΗΓΗ: Απόάρθροτου Ricardo Araiijo, especial para O GLOBO / Danielle Nogueira

31/5/2014

 

Μη φωνασκείτε, το ΤΑΙΠΕΔ αναπαύεται…

Όλα τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο τη… δραστηριότητα του Εουρνεκιάν στη Βραζιλία, σε αεροδρόμιο που θα πρέπει να προσγειωθεί η Εθνική Ελλάδος, αλλά με την ευγενή… φροντίδα του ΤΑΙΠΕΔ ενδέχεται να μας απασχολήσει και στο μέλλον, αφού το Ταμείο ενέκρινε, προφανώς κατόπιν ερώτησης, ότι πληροί τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό με τη ΜΕΤΚΑ του γνωστού «ανοιχτοχέρη» επιχειρηματία Ευάγγελου Μυτιληναίου. Χρησιμοποιήσαμε τη λέξη «ανοιχτοχέρης» αφού είναι γνωστό ότι για τα χρέη των εταιρειών του (Αλουμίνιον κ.λπ.) προς ΔΕΠΑ και ΔΕΗ ασχολείται από μακρού χρόνου η ελληνική Δικαιοσύνη. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να πληροφορηθούν οι Έλληνες πολίτες τα κριτήρια με τα οποία προεκρίθη η εταιρεία του Εουρνεκιάν για θέματα των αεροδρομίων στη χώρα μας, με τόσο βεβαρημένο παρελθόν σε Αργεντινή, Βραζιλία και άλλες χώρες. Εκτός κι εάν η προϊστορία κάθε επιχειρηματία δεν απασχολεί τους «εγκέφαλους» του ΤΑΙΠΕΔ, κ.κ. Εμίρη, Ταπραντζή0, την εικόνα του οποίου στα ΜΜΕ «φιλοτεχνεί» η ίδια εταιρεία επικοινωνίας του κ. Ευάγγελου Μυτιληναίου…

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα