Ποια μέτρα λαμβάνονται για να παταχθεί η γραφειοκρατία στο Δημόσιο

Εγκύκλιος με οδηγίες μείωσης της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δημοσίου προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.εξέδωσε ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο αναπληρωτής υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκη. Σύμφωνα με αυτήν, καλούνται όλα τα υπουργεία να εντοπίσουν ποιες από τις διαδικασίες που εντάσσονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους είναι «προβληματικές» και να φροντίσουν ώστε να ανασχεδιαστούν κατάλληλα.

Σε πρώτη προτεραιότητα προς απλούστευση μπαίνουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται συχνά και αφορούν μεγάλο αριθμό πολιτών, σχετίζονται με θέματα επιχειρηματικής δραστηριότητας παρουσιάζοντας μεγάλη ζήτηση μεταξύ των ενδιαφερομένων, επηρεάζουν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και παρουσιάζουν κατά τη διεκπεραίωσή τους έντονες δυσλειτουργίες και χρονικές καθυστερήσεις.

Το υπουργείο προτρέπει τις αρμόδιες υπηρεσίες να θέσουν σε εφαρμογή «εργαλεία» απλούστευσης, όπως είναι η εφαρμογή της τεχνικής «Υπηρεσία μιας στάσης» («One stop shop») και η σιωπηρή έγκριση αιτήματος πολίτη μετά την παρέλευση ορισμένης προθεσμίας, εφόσον η υπηρεσία δεν απαντήσει αρνητικά μέσα στο διάστημα αυτό. Προτείνεται επίσης η κατάργηση της διαδικασίας αδειοδότησης και αντικατάστασή της από απλή γνωστοποίηση του αιτούντος στις αρμόδιες αρχές περί ίδρυσης και λειτουργίας της επιχείρησης /έναρξης οικονομικής δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αρμόδιες αρχές ελέγχουν εκ των υστέρων τη συμμόρφωση του αιτούντος προς το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις εάν αυτό έχει παραβιαστεί. Επιπλέον, ζητείται να καταργηθούν όσες διαδικασίες δεν είναι αναγκαίες και να πάψει η υποχρέωση υποβολής δικαιολογητικών όταν έχουν ήδη κατατεθεί σε άλλη εμπλεκόμενη στη διεκπεραίωση της διαδικασίας υπηρεσία.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα